شناسهٔ خبر: 173938 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارسال پیام هشدار وضعیت ملکی شهروندان از طریق سامانه املاک و اسکان

هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان رئیس اداره راه و شهرسازی استان بوشهر از ارسال پیام هشدار وضعیت ملکی شهروندان از طریق سامانه املاک و اسکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در خصوص وضعیت ارسال پیام هشدار وضعیت ملی شهروندان از طریق سامانه املاک و اسکان، اظهار کرد: پیام هشداری که این روزها بر روی تلفن همراه بسیاری از شهروندان ارسال می‌شود مضمون آن پیام تعیین وضعیت املاکی که به نام شخص ثبت شده است.

هوایی افزود: تعداد املاک اشخاص توسط سازمان امور مالیاتی کشور شناسایی و در پیام مذکور قید می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی که برای این افراد مطرح است پس از دریافت این پیامک چه اقدامی باید کرد، بیان کرد: افراد می‌بایست جهت ثبت اطلاعات خود در سامانه amlak.mrud.ir مراجعه نمایند و نسبت به ثبت ملک یا املاک خود اقدام کنند.

هوائی اضافه کرد: بی توجهی به پیامک دریافتی و عدم ثبت اطلاعات املاک در سامانه مذکور به منزله خانه‌های خالی از سکنه تلقی و مشمول جرایم مالیاتی ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند.

وی افزود: افرادی که در خصوص نحوه چگونگی دریافت کد رهگیری رایگان سوال دارند، اول این امکان برای مستاجران و صاحب خانه‌ها (موجرین) فراهم شده و لازم است در ابتدا در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir ثبت نام کرده و سپس در قسمت ثبت رایگان اجاره مسکن نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت: سامانه ملی املاک و اسکان کشور توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی گردیده و هدف از ایجاد این سامانه اعمال مالیات بر خانه‌های خالی است، پس همه سرپرستان خانوار، مالکین، مستاجرین و… با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند.

شایان ذکر است این سامانه ثبت رایگان اجاره تنها برای کسانی قابل استفاده است که قصد ایجاد قرارداد جدید یا دریافت کد رهگیری دارند. داشتن کد رهگیری برای تمام قراردادها ضرورت دارد.